Chess Ultra: zestaw szachowy Isle of Lewis
Odkryto je w 1831 r. na wyspie Isle of Lewis (Hebrydy Zewnętrzne, Szkocja) i stąd pochodzi ich nazwa.
Eksperci szacują, że zostały wykonane w Norwegii lub Islandii w 12. wieku, mniej więcej między 1150 a 1200 r.