Chicken Police - Paint it Red!
Chicken Police - Paint it RED! ialah pengembaraan noir pacuan naratif dengan sistem soal siasat yang kompleks dan permainan detektif penyelesaian misteri.
Sonny Featherland dan Marty MacChicken dahulunya merupakan duo detektif legenda, Chicken Police. Tetapi itu hampir sedekad yang lalu, dan masa telah berlalu... Kini, Sonny hanyalah seekor burung pemabuk yang musnah dalam cuti berbayarnya, manakala Marty masih bersembunyi di sebalik topeng detektif bintang. Semasa kes terakhir mereka, mereka hampir membunuh satu sama lain, dan mereka tidak bercakap sejak itu...
Kini Sonny dan Marty terpaksa bekerjasama dalam kes yang lebih pelik dan lebih liar daripada apa-apa yang pernah mereka temui sebelum ini!
Chicken Police ialah pengembaraan yang kaya dengan cerita dan padat dengan dialog, menggabungkan elemen novel visual dan permainan pengembaraan klasik. Permainan ini mempunyai lebih daripada 30 watak untuk diajak bercakap, dengan sesetengahnya perlu disoal siasat secara serius.
Kumpulkan banyak petunjuk, bukti dan maklumat peribadi yang sangat sensitif daripada watak-watak mencurigakan di Clawville untuk digunakan tanpa belas kasihan terhadap mereka!
Chicken Police ialah sebuah sindiran, yang mengimbas kembali mood dan suasana klasik film-noir tahun 40-an, dan seperti kisah detektif noir dan hardboiled yang terbaik, ia sangat kasar dan tanpa harapan, sehinggakan ia hanya boleh dihidangkan dengan banyak jenaka sinis...