Cities: Skylines - Plazas & Promenades
Say Goodbye to noise and pollution and Hello to pedestrian streets, carfree areas, and modern plazas. It’s time to level up your Cities with this environment-friendly expansion!
Pedestrian Streets: let your citizens walk freely on pedestrian-only streets! Place them in your city like any other road and create new green city centers free of most vehicles and noise pollution.
Pedestrian areas and new Policies: activate three area-specific policies for your city including Slow Driving: all roads in the pedestrian area, except highways, get a speed limit of 20 km/h. Sugar Ban: increases the average lifespan of citizens in the pedestrian area but decreases their happiness. Street Music: increases happiness and noise pollution in pedestrian commercial areas.
District Specialization: we added 3 new district specializations: offices, high-density residential areas, and high-density commercial areas. Setting a specialization on a district affects all area squares in that district that will spawn buildings with a different visual appearance and a gameplay effect. Each specialization features 24 new modern wall-to-wall buildings!
City service buildings: service buildings are important, but how about awesome-looking service buildings? Connect them to pedestrian areas by matching their visual style and providing services that contribute to good happiness values (one of the main metrics of a successful pedestrian area).