Cooking Simulator - Sushi
Start a new culinary challenge and run your own sushi bar in one of Japan's cozy street food districts.
Explore traditional Japanese cooking recipes and satisfy the needs of sushi bar enthusiasts. Learn how to prepare vinegared medium-grain white rice with raw or cooked seafood and various kinds of healthy vegetables as well as nori sheets. Discover patterns, colors, textures and flavors of beautifully assembled sets of sushi. Serve fresh, quick and seriously delicious. Don’t forget about pickled ginger, wasabi and soy sauce to elevate the experience!
From seasoning rice in the rice cooker to selecting the perfect filling, every step is crucial. Use specialized Japanese knives for precise fish slicing and try covering ingredients in tempura. Organize your workstation with dedicated vessels. Once your roll is wrapped in a sheet of nori, ensure each piece is uniformly cut. Present it nicely on a tray and add some self-grated wasabi to impress your customers. These mechanics are intuitive, allowing you to seamlessly perform each recipe step.
Master the art of crafting these harmoniously composed works of art. And if you come up with an idea of a brand new combination – go for it! Experiment and combine ingredients. Serve self-designed sushi sets and verify whether they will find appreciation among your customers. Always be attentive to their diverse tastes and be ready for special requests.