Crimson Desert Original Soundtrack Volume 1
Leading the overall sound design of Crimson Desert, Ryu brought to life the unfamiliar yet diverse colors of the continent of Pywel by combining self-designed experimental electronic and percussion sounds with hybrid orchestration. He also heightened the brutality and dynamism of combat, helping to build the unique sound identity of Crimson Desert.
Joo served as the central pillar that supported the game's narrative with his intricately crafted computer orchestration and deeply expressive melodies that rival live performances. His music, which makes up the largest portion of this album, forms the emotional foundation that embraces both the land of Pywel and the people that dwell within.
The composer who opened the musical journey of Pywel, Roh laid down the foundation of Crimson Desert's score with weighty, soul-stirring melodies. His rich cinematic sensibility gave birth to the game's iconic main theme, serving as the starting point of the album's gravitas and adventurous world.
Drawing on a distinctive musical language and emotional sensibility of his own, Kim delicately captured the many facets of the continent of Pywel and brought a diverse musical character to the album through his unique, rich musical colors.
With exceptional instinct and fearless creativity, Oh captured the vitality of Pywel. He also infused the vast open world with a delightful energy and life through bold rhythms and inventive melodies.
Crimson Desert’s first official soundtrack is the record of a long creative journey to give Pywel’s open world its own voice. Comprising 75 tracks, the album is built on a foundation laid by directors Hwiman Ryu and Inro Joo, and enriched by the creative flair of many composers.
This album is the hard-won fruit of creative toil and perseverance. Through its rich sound, we have brought to life Pywel’s vast horizons and its most poignant moments. To the players wandering the wilds and crossing paths with destiny, may this music be your steadfast companion.
This disc holds the narrative threads that weave together the fate of Pywel. Experience the grand beginning of this epic chronicle through melodies that capture the characters’ inner selves and the world’s roots.
The heat of life-and-death combat turned into music. Led by Hwiman Ryu's hybrid sound and heavy percussion, these tracks will get your heart racing during the fray.
A collection of ambient sounds and background music that fills the vast world. It captures the scenery of Pywel and the Abyss, ranging from tranquil to mystical. Experience the game’s atmosphere through soundscapes where the solitude of travel meets the wonder of discovery.
These tracks complete the showdowns with the powerful beings ruling Pywel. Traditional orchestrations capture the menacing presence of giant foes, while hybrid sounds sharpen the duels with humanoid foes. The tension of battle conjured by the combat-capturing music brings both determination and awe, marking the very peak of combat.