Cris Tales Original Soundtrack
The Original Soundtrack of Cris Tales, a love letter to retro JRPGs that aims to innovate in the genre, developed by Dreams Uncorporated/SYCK, published by Modus Games, is composed by Tyson Wernli.
The Original Soundtrack of Cris Tales, a love letter to retro JRPGs that aims to innovate in the genre, developed by Dreams Uncorporated/SYCK, published by Modus Games, is composed by Tyson Wernli. He grew up inspired by the music of Yasunori Mitsuda, Nobuo Uematsu, and Koji Kondo. With Cris Tales, Wernli set out to create a soundtrack which paid homage to the games of his childhood while also establishing his own voice in the genre through use of leitmotifs, strong rhythms, and lyrical melodies.