Curious Expedition 2: Robots of Lux
The exploration roguelike of Curious Expedition and the robotic pirates from SteamWorld Heist come together for the best collaboration of the industrial age.
Pushing the boundaries of engineering and science, the ever-inventive nature of Lux Lab’s Edibot has torn a hole into the SteamWorld Universe and sucked in some fitting explorers along for the ride. Take control of everyones favourite steam-powered Pirates, Captain Piper Faraday and her mechanical motley crew.
Not to forget the living, take the new Naturalist explorer out on your next voyage. The Naturalist has the power of taming the wildlife and this new ability will change the way to approach each adventure and really gives your encounters a wild twist you never knew you wanted.
This collaboration DLC features brand new recruitable characters, items and more. Once the DLC is activated it will expand possibilities across the entire game, both in Campaign Mode and Director Mode.