Głównym bohaterem DARQ jest Lloyd – chłopiec, który uświadamia sobie, że znajduje się we śnie. Niestety ten szybko zmienia się w prawdziwy koszmar i wszelkie próby przebudzenia kończą się niepowodzeniem. Protagonista musi więc nauczyć się przetrwać w rzeczywistości pełnej niebezpieczeństw i dziwnych zjawisk niepodlegających prawom rządzącym światem zewnętrznym.
Chcąc ujść z życiem, Lloyd musi rozważnie stawiać kroki i przemykać za plecami wrogów, starając się za wszelką cenę nie dopuścić do bezpośredniej konfrontacji. Ponieważ potwory, które napotka na swojej drodze, są znacznie silniejsze i szybsze od niego, nie ma najmniejszych szans na zwycięstwo w bezpośrednim starciu. Zamiast tego musi polegać na ostrożnym planowaniu, aby uniknąć wykrycia.
Gra może zawierać elementy, które nie są odpowiednie dla wszystkich grup wiekowych, lub mogą nie być stosowne do wyświetlania w pracy: przemoc w świecie fantasy.