Darwin's Paradox!
Tag ud på et storslået eventyr, der er en ægte animationsfilm værdig med Darwin, en blæksprutte lige så charmerende som han er klog, revet fra havet og fanget i et massivt og mystisk industrikompleks. Med sin ekstraordinære intelligens og utrolige evner – svømning, camouflage og mange andre fascinerende færdigheder – hjælper ham med at overvinde de mest formidable fælder og farer i dette fængslende platformspil, eventyr og puslespil.
I havets fredfyldte vidder udforsker Darwin, en ung blæksprutte, det dybe hav ... indtil en mærkelig lysstråle gennemborer afgrunden og trækker ham mod overfladen. Skubbet ud af sin akvatiske verden vågner han desorienteret op midt på en gigantisk skrotplads, bakket op af en angribende fabrik.
Men noget er galt. Mellem de truende maskiner, mærkelige holdetanke og de mystiske og farlige skabninger og karakterer, der bebor stedet, indser Darwin, at han er i fare. For at vende tilbage til havet bliver Darwin nødt til at overliste, udvikle sig og afsløre for spillerne gennem sin rejse mysterierne bag en sammensværgelse, der går ud over alt, hvad man kunne have forestillet sig... og som meget vel kunne besegle menneskehedens skæbne!
Med rig kunstnerisk ledelse og en levende verden fordyber Darwins Paradox dig i et visuelt og følelsesmæssigt epos, hvor hver detalje afslører mere af dens utrolige historie.
Oplev vidtstrakte baner med en unik og poleret kunstnerisk retning, fyldt med gåder, farer og overraskende væsner og karakterer.