Acquaintances are a dangerous deception. The workplace is filled with them; strangers seated beside us, five days a week. A distant familiarity grown from habit; the blanks filled with assumptions as we forget how little we know, until proven otherwise. No one thought the man seated on their left could be responsible for the murder of a dozen people. Until proven otherwise.
The Ghost Face took full advantage of that fact, blending in the everyday. He would have gotten away with it as he had before: he would have packed his bags when the investigation pointed in his direction, driven a few miles, and looked for another job.