Dead Island 2 - SoLA
Stalking the pulsating heart of LA's final rave is a psychedelic beat that has unleashed total chaos, leaving nothing but a rotting crater of gore and a malevolent presence haunting the shadows. Something is out there and it’s still hungry.
Are you ready to face the music and battle the darkness that raves at the edge of reality? Find out in this second story expansion for Dead Island 2.
A deadly virus sweeps through The Valley, turning its inhabitants into ravenous zombies as a chthonic rhythm calls from beyond: the beat of the Autophage. Lured to the festival by an enigmatic warning message, players must explore SoLA’s ruins and put a stop to this otherworldly menace.
A visceral, gore-drenched music festival in the heart of LA (or HELL-A, as we like to call it) echoing to the sound of The Beat which threatens to turn the living into zombies, and with the potential to be heard across the world.
Whipper - a new apex variant enemy, driven mad with self-loathing by the Autophage. Their compulsion to self-mutilate has turned them into a horrific nightmare of disembowelled intestines, allowing them to lash out at range!
Clotter – another new unsettling apex zombie, that can decompose into a revolting pile of gore, making it immune from damage in that form, and then reform elsewhere to continue the fight. Capable of firing a powerful jet of putrid blood from their heart!
Ripper – The deadly fusion of a baseball bat and circular saw into a percussive machine of dismemberment.
Sawblade Launcher – A heavy weapon that fires rotary sawblades, the perfect weapon for ranged decapitation and dismemberment.