Trzy lata po inwazji nekromorfów na statek USG Ishimura Isaac Clarke budzi się ze śpiączki na stacji kosmicznej zwanej Skupiskiem. Gdy stara się zregenerować siły, na stację napadają jeszcze groźniejsze hybrydy obcych-zombie. Przemierzaj otwarty świat i olbrzymie lokacje pozbawione grawitacji, by odkryć prawdę o sekcie Unitologów i jej roli w inwazji nekromorfów. Dasz radę przetrwać czy też poddasz się szaleństwu?
Zagrożenie dla Isaaca nie ogranicza się już do jednej stacji kosmicznej. Zmierzysz się z Nekromorfami w zerowej grawitacji. Załóż dopalacze do kombinezonu, przebij się przez Kościół Unitologii i leć między panelami słonecznymi.
Na graczy czekają nowe rasy nekromorfów, w tym skradający się Prześladowca i przerażające, zarażone dzieci znane jako Stado. Skorzystaj z niekonwencjonalnego arsenału tradycyjnej broni palnej, takiej jak detonator do strzelania minami, oraz narzędzi inżynieryjnych, na przykład szybkostrzelnej nitownicy, a być może uda ci się przeżyć.
Zgłęb tajemnice związane z inwazją nekromorfów i dowiedz się więcej o trudnej przeszłości Isaaca Clarke'a. Może nawet zobaczysz twarz tajemniczego inżyniera, który wchodzi w interakcję z nielicznymi ocalałymi na pokładzie Skupiska.