Ogromny statek górniczy w głębokiej przestrzeni kosmicznej zrywa wszelką komunikację po odkryciu dziwnego artefaktu na odległej planecie. Inżynier Isaac Clarke wyrusza z misją ratunkową tylko po to, by odkryć koszmarną krwawą łaźnię – załoga statku została wymordowana i zainfekowana przez obcą zarazę. Teraz Isaac jest odcięty, uwięziony i desperacko walczy o przetrwanie.
Na pokładzie Ishimury nie ma zbyt wiele tradycyjnej broni palnej, ale Isaac ma sporo skutecznych narzędzi pod ręką. Strzelaj we wszystkich kierunkach wiązkami energii z przecinarki plazmowej, posyłaj we wrogów tarcze tnące za pomocą rozpruwacza i siej prawdziwe zniszczenie dzięki pistoletowi liniowemu. Przełączaj się na różne tryby ognia i kupuj ulepszenia, aby zwiększyć zapas amunicji, siłę rażenia i szybkość przeładowania.