Devasa bir derin uzay maden gemisi, uzak bir gezegende tuhaf bir yapıyı ortaya çıkardıktan sonra karanlığa gömülür. Mühendis Isaac Clarke tamir görevine çıktığında kabus gibi bir kan gölüyle karşılaşır. Geminin mürettebatı yabancı bir güç tarafından enfekte edilerek korkunç bir şekilde katledilmiştir. Tüm irtibatı kesilen Isaac tuzağa düşer ve hayatta kalmak için umutsuz bir savaşa girer.
Necromorph’lar daha önce gördüğünüz hiçbir düşmana benzemiyor. Kafadan vurmak, onlara lastik bantlarla vurmak kadar hasar veriyor. Hayatta kalmak için böcek benzeri uzuvlarını birer birer ayırmanız gerekiyor.
Ishimura’de pek fazla geleneksel silah bulunmuyor, ancak Isaac’in alet takımında birçok durdurucu güç var. Plasma Cutter ile düşmanlara yatay veya dikey enerji patlamaları gönderin, Disc Ripper ile yüksek hızlı testereyi uzaktan kontrol edin ve Line Gun ile koridorları geniş şeritler halinde yıkın. Alternatif ateş modlarıyla işleri değiştirin ve yükseltmeleri satın alarak mermileri, gücü ve doldurma hızını artırın.
Ne yaparsanız yapın, gardınızı düşürmeyin. Her şey gerçek zamanlı. Yani mermi doldurmak veya envanterinizde gezinmek gibi gerçekleştirdiğiniz her eylem, Necromorph’lara mükemmel saldırma fırsatı veriyor. Yeni başlayan bu kabus, burada yaşananların temeline inecek.