Defold
Defold, masaüstü, mobil ve web tabanlı oyunlar geliştirebileceğin kullanımı tamamen ücretsiz bir oyun motorudur. Hiçbir ön maliyet, lisans ücreti veya telif ücreti içermez. Kaynak kodu, geliştirici dostu bir lisansla GitHub'da kullanıma sunulmuştur. Defold düzenleyicisi Windows, Linux ve macOS işletim sistemlerinde çalışır ve bir kod düzenleyici, hata ayıklayıcı ve profil oluşturucunun yanı sıra gelişmiş sahne ve kullanıcı arayüzü düzenleyicileri içerir. Oyun mantığı yazımı için Lua kodlama dili kullanılır ve oyun motorunu ilave işlevlerle genişletme imkânı sunan yerel kod kullanma seçeneğine sahiptir.
Defold ile oyununu bir kez tasarlar ve herhangi bir değişiklik yapmadan desteklenen tüm platformlara aktarabilirsin. Defold API'ları tüm platformlarda çalışır ve dosya yolları, doku formatları, giriş yöntemleri, görüntü işleme ardışık düzenleri, ağ protokolleri veya uygulama içi satın alım sistemleri gibi platforma özgü tipik şeyler hakkında endişelenmene gerek kalmaz. Bunların hepsini biz hallederiz!
Defold kutudan dört dörtlük bir şekilde kullanıma hazır olarak çıkar. Bir şeyler inşa ederken bile kurman veya yapılandırman gereken hiçbir şey bulunmaz. Tek yapman gereken düzenleyiciyi indirip yaratıcılığını konuşturmak!
Defold, 2D oyun geliştirme için birinci sınıf araçlara özel olarak odaklanan bir 3D motor olarak sıfırdan inşa edildi. Maksimum performans ve modülerlik için oyunlarını bileşen tabanlı bir sistem kullanarak geliştir.
Defold, görsel bileşenler ve kod girişleri (script) için güçlü bir animasyon sistemine sahiptir. Hareketli grafikler (sprite) ve diğer 2D bileşenler için çevirmeli defter (flipbook) animasyonlarını, modeller için kemik animasyonlarını ve hareket, döndürme, ince ayarlar ve diğer değerler için özellik animasyonlarını kullan.