DOOM 64
Play the enhanced version of the original game released on the Nintendo 64 in 1997. Years have passed since you stopped Hell’s invasion of Earth. Quarantined for humanity’s safety, the UAC research facilities on Mars were abandoned and forgotten...until now.
Originally released on Nintendo 64 in 1997, DOOM 64 is an action first-person shooter and a direct sequel to the events of DOOM II. In celebration of DOOM’s 25th anniversary, an enhanced version of DOOM 64 was released on PC and consoles in 2020 and can now be played here.
Years have passed since you stopped Hell’s invasion of Earth. Quarantined for humanity’s safety, the UAC research facilities on Mars were abandoned and forgotten...until now. A signal from a degraded satellite suggests a single entity remains, and it has the power to resurrect the demons. As the only surviving marine who fought Hell’s forces, you are sent on a lone crusade to hunt down the Mother of Demons and stop a renewed demonic invasion.
As a forgotten entry in the DOOM series, DOOM 64 received some much-needed attention through its 2020 remaster. If you thought this was nothing more than a Nintendo 64 port, you thought wrong. This is a highly unique classic FPS experience, and the re-release brings it to wider audiences.