Badaj oszałamiający świat, dokonuj złożonych moralnie wyborów i walcz zaciekle z ogromnymi, przerażającymi stworzeniami. Edycja Ultimate zawiera gry Dragon Age: Początek, Dragon Age: Początek – Przebudzenie oraz wszystkie dziewięć pakietów zawartości.
Historia Szarych Strażników trwa, a ty otrzymujesz tytuł ich dowódcy. Walcz z nowymi przeciwnikami, zdobywaj nowe umiejętności, naucz się nowych czarów i zwiedzaj nową część świata: Amarant.
Zmieniaj wygląd swojej postaci i wybieraj jej cechy charakteru – ale rób to mądrze. Rasa i klasa zadecydują o twoim początku w Thedas i poza nim. Twoje wybory określą, gdzie rozpoczniesz swoją podróż i jak będzie ona przebiegać.
Zwerbuj do swojej drużyny ponad sześciu bohaterów o różnym pochodzeniu i specjalnościach, w tym magów, groźnych skrytobójców, rozszalałego krasnoluda i wojownika z rasy wielkich qunari. Przy tylu różnych osobowościach przyjdzie ci zważać na słowa, by rozwijać zaufanie i lojalność, a może nawet nawiązywać romanse.