Dying Light 2: Stay Human Digital Extras Edition
Fifteen years ago, humanity was devastated by the Fall — a catastrophic event that would change the world forever. With the Harran virus spreading around the globe, people quickly found out that all hope for tomorrow is lost. By 2036, only a few settlements remain, and humanity is slowly dying, making way for the new species out there — a horde of relentless zombies.
Welcome to Villedor, one of the last bastions of humanity. During the day, survivors still try to have a life here and find a false sense of normalcy. Relationships are formed, dreams are dreamed, and life carries on. On the surface, everything seems… fine. Until sunset, that is. With the last ray of light dying out, other, more dreadful, dwellers of The City crawl out of their gloomy interiors, taking over the streets. If you are not vigilant and stay out too long in the dark, you may never return.
Not all fights can be won. Sometimes it’s best to run and, thankfully, you have the skills for it. Parkour lets you escape when odds are not in your favor. Jump from rooftop to rooftop, swing across the cityscape, ride ziplines, and much more. Whatever you do, experience a unique sense of freedom as you freerun across Villedor’s buildings and rooftops in search of loot or while running away from the dangers of the night.
In a world as dangerous as this one, only the strongest survive. Whether you prefer to smash, slice or dismember those who stand in your way, you have to be creative about it to make it through. And who says you need weapons? Utilize the entirety of your parkour moveset to get the jump on your enemies. Learn the ways of combat and parkour to feel the crunch of skulls and slices of flesh as you swing weapons or use your moves to fend off any forms of danger. And let’s not forget that Villedor has weapons that put the most advanced post-apocalyptic armories to shame.
Surviving in Villedor is easier with friends. Team up with up to 3 other players and increase your chances out there. Unravel the story together, take on Pilgrim Outpost challenges, or simply wreak havoc on the city streets.