Empire of Ember
Empire of Ember is a first-person epic fantasy action-RPG with real-time strategy and management elements, set in the fantastical world of its spiritual predecessor Ember.
You'll play as a battlemage who inherits rulership of your city after your master was killed in an attack led by a mysterious cult. Now you will need to bring your town back to prosperity and avenge your mentor while investigating the strange events behind his murder.
Dual wield spells and weaponry in thrilling first-person battles. Duel enemies with melee weapons, blast them with magic staves, or headshot them at extreme distances with your bow.
Tactics matter. Enter tactical mode and order your men to hold the line with a shield wall while archers rain death from above. Teleport behind enemy lines to wreak havoc.
Design, decorate, and defend your own fully destructible 3D city. Strategically place spawn points to rain fire from high towers while your garrison of melee units defends the gates.
Empire of Ember includes low-fidelity gore feedback from player attacks, such as blood decals, decapitation of enemies with melee weapons, gibbing enemies with your magic staff, or setting enemies on fire. The gore can be reduced in the options settings of the game.