Benua Batu Entropi
Perintah pasukan darat, laut, dan udara, bertempur dalam pelbagai persekitaran, dan gunakan kuasa Batu-Batu Entropi untuk mengundurkan masa, mencari kemungkinan yang dapat memecahkan kebuntuan dunia.Perjalanan anda bermula dengan dendam, namun tidak lama kemudian menjerat anda ke dalam pusaran kuasa yang merentasi 26 buah negara.
Di medan perang, satu kesilapan tidak lagi bermaksud kekalahan — kembali ke pusingan penting itu, jangkakan setiap pergerakan musuh, dan laksanakan kemenangan pusingan yang sempurna.
Dalam cerita, setiap keputusan penting boleh dibatalkan. Pengkhianatan sekutu? Kematian orang tersayang? Biarkan masa mengalir ke belakang, masuk ke dalam cabang "bagaimana jika" yang tersembunyi, dan koyakkan jahitan dunia dengan tangan anda sendiri.
Tinggalkan papan catur rata. Dari kapal selam laut dalam hingga kubu udara, anda memerintah tiga angkatan tentera merentasi cuaca dan rupa bumi. Setiap peta adalah susun atur tiga dimensi; hanya taktik yang tidak dapat dikalahkan.
Dari khemah istana di padang rumput Cangyuan, di mana pasaran bebas dan pedang nomad wujud bersama, ke tiang-tiang serambi rumah gabenor Coronada yang ditenun dengan tango dan lubang peluru; dari istana delima Yagut yang dicorak daripada minyak di tengah padang pasir yang membakar, ke pertembungan sejuk di bawah Takhta Suci Waterland, di mana tongkat paus bertemu undi; di Grolnia, Bandar Atas tegar seperti jam yang beku manakala Bandar Bawah menghabiskan masa dengan santai di kedai kopi dengan bunyi biola; di Yinghai Tei, maharaja perempuan muda tersenyum di tengah bunyi siren pelabuhan tentera, tirai besi shogunat tidak pernah diturunkan di belakangnya; api peperangan penggantian takhta Olivar merebak ke seluruh tanah; kavaleri suci terakhir Gondor menjaga kota terpencil berusia seribu tahun, nyanyian suci mereka bercampur dengan langkah kaki polis rahsia; cengkaman besi Tsar Dataran Salji meluas dari tanah beku ke istana; di Lankha Tanah Emas, abu gunung berapi menutupi bakau yang telah dipijak oleh empat aliran pemikiran secara bergilir-gilir... Dan akhirnya, semuanya mengalir kembali ke Ibu Kota Barat Kerajaan Bersatu — pusat dunia, dan juga pusat pusaran perjuangan setiap kuasa.
Adakah anda akan terus naik takhta sebagai raja, atau memecahkan kitaran takdir berusia seribu tahun ini dan menjadi arkitek zaman baru?