Europa Universalis IV: King of Kings
This Immersion Pack to Europa Universalis IV adds greater depth and historical flavor to nations of Persia, the Mamluk Sultanate and the Byzantine Empire, as each fights to survive in a region rich with conflict, drama and diversity.
Empires and cultures as old as civilization itself stretch across the Near and Middle East, barriers against Ottoman expansion into Asia and North Africa. In Europa Universalis IV: King of Kings, these great centers of humanity - Cairo, Constantinople, and Isfahan - get a fresh look, with new historical flavor, greater gameplay variety and compelling alternate histories as you rewrite the history of the early modern world.
This Immersion Pack to Europa Universalis IV adds greater depth and historical flavor to the nations surrounding the Ottoman Empire. The focus is on the nations of Persia, the Mamluk Sultanate and the Byzantine Empire as each fights to survive in a region rich with conflict, drama and diversity. King of Kings adds hundreds of new missions and events, as well as unique powers and characteristics for the major players in the region.