Europa Universalis IV: China History Lessons
Learn more about Ming China, the early Qing dynasty and the surrounding nations in this package of lectures from Laszlo Montgomery, host of the popular China History podcast.
This collection of twenty-six lessons covers the important events and cultures of early modern China through 5 to 10 minute lectures that can be heard through the in-game music player. These lessons are a great starting point in furthering your education about the world of Europa Universalis IV, and are suitable for anyone with an interest in the history of China.
Lecture topics include the decline of the Ming, Southeast Asian nations, the Mongol and Manchu neighbours of Imperial China, the great monuments of China and the rise of the Qing Dynasty.