Europa Universalis IV: Common Sense Expansion Pack
Common Sense, Europa Universalis IV'e gelen beşinci büyük genişletme paketidir ve diplomasi ile ulusların iç gelişimlerine odaklanır. Bu eklenti ulusunu barışçıl bir şekilde geliştirmene ve 'küçük ama güçlü' bir imparatorluk kurmana olanak sağlar, aynı zamanda büyük çaplı diplomasi yürütmen için ihtiyacın olan araçları da sunar. Oyun değiştiren din özellikleri oynanışa derinlik ve ilgi çekici bir karmaşıklık katar.
Tabi ulusların ile yakından çalışma becerisi, etkileşimler ve fermanlar ile onları daha iyi kontrol edebilmek anayasal monarşinin iç mücadelelerine çözüm getirmeyi tasarlayan herkes için kulağa mantıklı gelecektir.
Yeni Dinî Oynanış: Protestanlar ve Budistler için yeni mekanikler dinî oynanışı derinleştiriyor. Protestanlar dinî gelenek kazanarak kendi ulusal kiliselerini kurma olanağı kazanırken Budistler yüksek ve alçak karma arasındaki dengeyi korumalı (yüksek karmalı yönetici maddî olan ile ilişkisini keserken düşük karmalı yönetici askerlerinin güvenini kaybeder).
Tabi Ulus Etkileşimleri: Tabi uluslara karşı vasallar tahtlarında kendi hanedanlığını kurmak gibi 15'ten yeni özel aksiyon.
Parlamento: Anayasal cumhuriyetler ve monarşiler için parlamenter yönetim ve İngiltere için özel bir parlamenter hükûmet. Eyaletlerine parlamentoda bir koltuk sağla ve ulusunu güçlendiren sorunlarda senin lehine oy vermeleri için onlara rüşvet ver.