Europa Universalis IV: Conquest of Paradise Expansion Pack
Europa Universalis IV: Conquest of Paradise is the first expansion for the critically praised empire building game Europa Universalis IV. Conquest of Paradise focuses on the exploration of the new world and the Native American nations.
Board your vessels and head westward to discover new lands and uncharted territories. For the first time in a Paradox Development Studio game, there is an added layer of suspense and discovery with new continents randomized with each playthrough – just like Columbus on his breathtaking excursion, your voyage will throw up new terrains as you sail over the Atlantic.
Conquest of Paradise also offers the possibility to play as a Native American group and master the federation mechanics and national ideas that are unique to the nations of the new world.
The age of exploration is brought to life in this epic game of trade, diplomacy, warfare and exploration by Paradox Development Studio, the Masters of Strategy. Europa Universalis IV gives you the ability to control a nation and if you have what it takes, you can mold it into an empire that lasts through the ages.
Discover a new world. A randomized New World means that no playthrough will be the same. Establish colonies to reap the riches, trade with native tribes, or conquer them to take their land for yourself.
Manage colonies or play as the colony. The colonies can manage their own affairs, declare colonial war or even strive for liberty from their motherland, or you can choose to take direct control of the colony and play as the new nation instead.
Expanded Native American gameplay. Native American Nations have their own new federation mechanic, unique ideas and buildings and can migrate to greener pastures. Conquest of Paradise includes over two dozen Native American nations to play as well as new events and decisions.