Europa Universalis IV: Cradle of Civilization Expansion Pack
With new decisions and opportunities tied to the historical development of the region in the early modern era, Cradle of Civilization further enhances the award-winning grand strategy of Europa Universalis IV.
New Governments: Powerful decisions related to each of the special government types of the Middle East, including unique mechanics for the Egyptian Mamluks, Persia, and the heirs to Timur.
Trade Policies: Activate your merchants in trade nodes for special missions beyond the collection of money – prepare the ground for a future military action or spread Islam to an eager audience.
Islamic Schools: Study the doctrines and understandings of the one true faith for special bonuses and diplomatic advantage in a new adjustment to the last of the great Abrahamic religions.
Army Professionalism: Drill and discipline your armies as you move from the age of mercenary captains to the mass levies of standing armies.
Exploit Development: Reduce the strength of your provinces for a quick influx of cash or manpower, stripping your nation's future for immediate gain.
And more: Changes to national ideas, missionary actions, Turkish Janissaries and many other game mechanics.