Rozszerzenie Europa Universalis IV: Mare Nostrum
Rozszerzenie Mare Nostrum zapewnia jeszcze więcej narzędzi przydatnych w decydowaniu o losach narodów w czasach nowożytnych. Jak sam tytuł wskazuje, Mare Nostrum wprowadza do gry nowe systemy związane z walką na morzu oraz kontrolą handlu. O sile kierowanych przez Ciebie flot zdecyduje liczba marynarzy w Twoim państwie. Z kolei jednostkom morskim będzie można wyznaczać misje i obszary do patrolowania. Pojawiły się również nowe opcje formowania lig kupieckich oraz szereg innych udoskonaleń.