Europa Universalis IV: Winds of Change
Winds of Change makes wide-ranging changes to twenty nations stretching from the Andean highlands to the vast steppes of Mongolia. There are many new branching missions, government reforms, events, estate privileges and more!
This expansion pack for Europa Universalis IV focuses on three regions of the world that are dramatically transformed by the rapid changes of the early modern world. In the Americas, regional empires are solidifying their position as a new threat prepares to overwhelm their societies. In Europe, the Reformation, new trading routes and the rise of a proto-nationalist spirit challenge old nations to reform and present lucrative opportunities for the financially astute. In Central Asia, the erosion of Mongol power has left a number of nations scrambling to fill the power vacuum.
Winds of Change makes wide-ranging changes to twenty nations stretching from the Andean highlands to the vast steppes of Mongolia. There are many new branching missions, government reforms, events, estate privileges and more, including dramatic game-changing options like returning the Timurid Empire to a nomadic society, pursuing the Glorious Revolution to unite the Dutch and English thrones, or leading an indigenous American invasion of Europe.