Europa Universalis IV: Winds of Change
To rozszerzenie do gry Europa Universalis IV skupia się na trzech regionach świata, które uległy dramatycznym przekształceniom na skutek gwałtownych zmian, jakie zaszły u zarania ery nowożytnej. Na kontynentach amerykańskich lokalne imperia ugruntowują swoją pozycję w obliczu nowego, majaczącego na horyzoncie zagrożenia, które może przytłoczyć społeczeństwa. Rodząca się w Europie Reformacja, nowe szlaki handlowe i intensyfikujące się nastroje protonacjonalistyczne skłaniają narody Starego Kontynentu do wprowadzania reform, dając jednocześnie pole do popisu sprytnym finansistom. W Azji Środkowej erodujące imperium Mongołów pozostawia po sobie próżnię, która wręcz domaga się wypełnienia przez zaciekle rywalizujące o władzę państwa.
Rozszerzenie Winds of Change gruntownie zmienia zasady gry, w której udział bierze dwadzieścia państw zamieszkujących tereny rozciągające się od andyjskich wyżyn po bezkresne stepy Mongolii. Wprowadza między innymi liczne wielowątkowe misje, reformy państwowe, wydarzenia i przywileje dla stanów społecznych, w tym dramatycznie zmieniające oblicze gry opcje, takie jak powrót Timurydów do koczowniczej społeczności, chwalebna rewolucja i zjednoczenie tronów Niderlandów i Anglii lub inwazja rdzennych ludów amerykańskich na Europę.