Clair Obscur: Expedition 33
Lead the members of Expedition 33 on their quest to destroy the Paintress - so she can never paint death again. Explore a world of wonders inspired by Belle Époque France and battle unique enemies in this turn-based RPG with real-time mechanics.
Once a year, the Paintress wakes and paints upon her monolith. Paints her cursed number. And everyone past that age turns to smoke and fades away. Year by year, that number ticks down and more of us are erased. Tomorrow she’ll wake and paint “33.” And tomorrow we depart on our final mission - Destroy the Paintress, so she can never paint death again.
In this evolution of JRPGs, real-time actions enhance the heart of turn-based combat. Craft unique builds for your Expeditioners that fit your playstyle via gear, stats, skills, and character synergies. Open an active dimension in combat - dodge, parry, and counter in real time, chain combos by mastering attack rhythms, and target enemy weak points using a free aim system.
With only one year left to live, join Gustave, Maelle, and their fellow Expeditioners as they embark upon a desperate quest to break the Paintress’ cycle of death. Follow the trail of previous expeditions and discover their fate. Get to know the members of Expedition 33 as they learn to work together against impossible odds.
Explore an enchanting realm populated by surreal adversaries. Wander through breathtaking landscapes, from the Island of Visages to the Forgotten Battlefield, discovering secrets and hidden quests along the way. Find allies of fortune in creatures of legend. Recruit special companions to access new travel methods and discover secret areas in the World Map.
Experience the debut game from Sandfall Interactive, fully realized in Unreal Engine 5 with stunning graphics and a heartbreaking soundtrack.