Po przeniesieniu do krateru badawczego Big MT okaże się, że jesteście jedyną nadzieją ocalenia dla think tanku – dziwnej grupy postludzkich badaczy, którzy zamieszkują ten obiekt. Proszą was oni o pomoc o ocalenie od własnych eksperymentów, które wymknęły się spod kontroli. Odkrywając ogromne połacie krateru Big MT i wiele z jego podziemnych laboratoriów, napotkacie dziwne zmutowane zwierzęta, będziecie walczyć z przerażającymi nowymi atomowymi robotami oraz zbadacie nową bazę, którą będziecie mogli przejąć na własność.
Nowi wrogowie – Zmierzcie się z operacyjnie zmodyfikowanymi lobotomitami, cudacznymi robotami-skorpionami, martwymi użytkownikami więzów traumy Y-17, a nawet z przerażającym, bezcielesnym mózgiem – doktorem Morbiusem. W think tanku znajdziecie jeszcze wiele dziwnych i przerażających stworów!
Nowe profity i uzbrojenie – Smutki Starego Świata zwiększają limit poziomu o 5 i wprowadzają szereg nowego uzbrojenia, w tym emiter soniczny, działo cyberpsa K9000, protonowy topór i szereg rękawic szalonych naukowców, takich jak rękawica sterylizująca czy żrąca pięść.