Big MT araştırma kraterine götürüldükten sonra bir grup tuhaf, insanüstü araştırmacıdan oluşan Think Tank'i kurtarabilecek tek kişinin sen olduğunu öğreniyorsun. Araştırmacılar korkunç bir biçimde kontrolden çıkmış deneylerinden onları koruman için seni görevlendiriyor. Devasa Big MT kraterini ve çok sayıdaki yeraltı laboratuvarını keşfederken mutasyon geçirmiş acayip hayvanlar ve korkunç atomik robotlarla mücadele edeceksin. Ayrıca yuvam diyebileceğin yeni bir ana üs bulacaksın.
Yeni Harita - Devasa "Big Empty"yi ve içindeki araştırma merkezlerini, botanik bahçelerini, kanyonları ve bilimsel laboratuvarları keşfet. Ayrıca Big Empty'nin merkezindeki kubbede yer alan ana üssün Sink'i bul ve geliştir!
Yeni Düşmanlar - Ameliyatlar sonucunda değişime uğramış Lobotomite'lar, tuhaf akrep robotlar, Y-17 Trauma Harness'larının içindeki ölü bedenler ve vücudundan ayrılmış korkunç bir beyin olan Dr. Mobius'la yüzleş. Bir yandan da Think Tank'in diğer acayip ve ürkütücü "buluşlarına" karşı gözünü dört aç!
Bunlara ek olarak Mojave'deki yaşamını kolaylaştıracak Sneak Suit ve Mad Scientist Scrubs gibi yeni zırhlar da edineceksin. Big Empty'nin yanı sıra Mojave'nin çorak topraklarındaki maceralarında sana yardım edebilecek implantlar bul ve yeni etkilerle savunmalar kazanmak için uzuvlarını değiştir!