FS22 - Farm Production Pack
Let’s enhance economics, ramp-up production and promote sustainability with the Farm Production Pack. Featuring over 20 new items for Farming Simulator 22, this expansion introduces brand-new selling points, production equipment, storage options, renewable power generators, and more. A sophisticated distribution center and markets add new layers of logistical gameplay, focusing on supply & demand.
On a 4,000-square-meter space, you oversee your own distribution center equipped with heavy-loading shelves. Safely operate forklifts and manage the distribution of pallets arriving at unloading bays, employing clever logistics based on dynamic market demands. Utilize available space within the center and various customizable sheds and silos to store bulk products, vehicles, and tools. Additionally, a vehicle workshop with a garage enables you to repair your machines.
With dynamic prices and daily demands rewarding fast deliveries, you undertake logistics contracts from various new selling points: A farm store sells various agricultural resources, requests for non-food goods come in, a supermarket requires processed foods, and vending machines along with configurable market stalls ask for fresh produce.
Increase income, efficiency, and sustainability with new stationary equipment: The Lely Sphere, a circular manure-handling system, creates liquid fertilizer from ammonia emissions when placed next to animal sheds and combined with sulfuric acid from the farm supply store. VDW's Cleaner Tiger cleans and cuts sugar beets after separating them from stones, and a washing drum produces various washed crops that can be sold at higher prices. Additional income is generated by new wind turbines and solar panels, which even require cleaning, facilitated by a remote-controlled robot.