FS22 - Premium Expansion
Nourish your Farming Simulator 22 experience with the Premium Expansion and grow fresh vegetables on a brand-new map! Operate specialized machines to sow, harvest & transport – and enjoy new brands, production chains, collectibles & more.
Our new agricultural environment, inspired by Central European regions, resembles the varied landscapes of the Central European countries. Built on rich soil, the verdant fields between ponds and rivers are perfect for putting down roots of crops and businesses.
Three crops are added to the list: carrots, parsnips, and red beet. Those nutritious root crops growing in rows require special equipment – like the self-propelled top lifting harvester ZKIV by Dewulf. New production chains allow you to produce nourishing soup and tinned food to process the vegetables. Also new among the productions: potato chips!
Authentically digitized with more details than ever, the Premium Expansion features more than 35 vehicles and implements. Manufacturers Dewulf, Gorenc, Agrio & WIFO debut in the series, while BEDNAR, Fiat, GRIMME, Kverneland, SaMASZ & others also extend the garage.
Prepare the seedbed for vegetable cultivation and create large-volume ridges with the GRIMME GF 400 & GF 800, plant the crops with the Kverneland Miniair Nova series, and harvest them with self-propelled and towed harvesters by Dewulf before using WIFO equipment for transport. Operate those and many other implements by renowned brands!