Fault: Elder Orb FAQ
Early Access release is intended to help Fault evolve into what we strive for it to be, an original 3rd person MOBA built on the bones of a game we all held dear where the community’s voices are heard. After 2 years of being in our EA, we feel we are very close to our full release and marketing our game to players everywhere.
Want to learn more about our company or Fault: Elder Orb? Head over to our website here: PlayFault.com (Opens in new tab)
We are currently in the polish stage of our development leading up to our full release.
We are working with our testers and community to find any remaining bugs and needed balance changes while our development team focuses on content like heroes, new menus, new features, reworking old systems, cosmetics, and more!
Fault currently has 24 playable characters, this number has been growing at a steady pace as we continue to release new heroes. If you would like to learn more about Fault’s heroes, check out our Learn Page (Opens in new tab).
We will continue to add new servers to match demand in specific area’s as the game grows.
We recently implemented Easy Anti Cheat into our game, we also keep a constant eye on any reports that come in regarding cheaters. All players have the ability in-game to report players for toxicity, cheating, and other common player-related issues.
We plan to release on both Playstation and Xbox once our game is ready for a full release. We are excited to welcome all console players to the battlefield of Fault when the time is right, and we will keep everyone updated on our progress.
Thank you for you interest in our game! If you would like to show support, the best way is to play our game and leave us your feedback in Discord.
You can also follow any of our social channels below and leave us a review here on our store page.
We have a community feedback channel in our Discord that our dev team keeps an eye on.
Also, you can ping or message any of our moderators and support team, they will ensure the bug is brought to our QA team.