Filthy Animals: Heist Simulator to chaotyczna gra wieloosobowa dla 1–4 graczy zawierająca 8 różnych rozdziałów z 21 wyjątkowymi poziomami. Gracze wykonują napady jako zmutowane zwierzęta pod rozkazami Tony'ego, bossa i mózgu kryminalnego przedsięwzięcia Filthy Animals. Siej spustoszenie w serii skoków – zaczniesz od zrabowania osiedlowego sklepiku i banku, a skończysz na włamaniu do supertajnej bazy wojskowej lub nawet wyprawie w kosmos!
Samotne skoki są ryzykowne, dlatego zagraj z 3 znajomych i wspólnie rabujcie, próbując zwinąć wszystko, co zdołacie. Chaos możesz wywołać w trybie współpracy sieciowym, ale też lokalnym. Jeśli wolisz odsapnąć od towarzystwa, skorzystaj z trybu jednoosobowego.
Istnieje mnóstwo sposobów na pokonanie każdego poziomu Filthy Animals, więc wypróbuj każdą możliwość. Zbieraj narzędzia i bronie, dzięki którym zgarniecie łup zgodnie z preferencjami całego zespołu. Wyposażenie trzeba dobierać z rozmysłem – topór strażacki pozwoli przebić się przez drzwi, ale natrętni strażnicy proszą się raczej o poczęstunek ze strzelby!