FINAL FANTASY VII REMAKE INTERGRADE
Cloud Strife, an ex-SOLDIER operative, descends on the mako-powered city of Midgar. The world of the timeless classic FINAL FANTASY VII is reborn, using cutting-edge graphics technology, a new battle system and an additional adventure featuring Yuffie Kisaragi.
By exploiting mako, the life-blood of the planet, through their mako reactors, the Shinra Electric Power Company has all but seized control of the entire world. A ragtag group of idealists, known as Avalanche, are one of the last bastions of resistance.
Cloud, an elite SOLDIER operative-turned-mercenary takes part in an Avalanche operation to destroy Mako Reactor 1 in the city of Midgar.
The bombing plunges the city into fiery chaos, and Cloud is tormented by visions of a bitter enemy long thought dead.
The first title in a multi-part series, it is based on the story from the original game, up to the escape from Midgar, adding in new elements.
FF7R EPISODE INTERmission is a brand-new adventure in the world of FINAL FANTASY VII REMAKE INTERGRADE. Play as Wutaian ninja Yuffie Kisaragi as she infiltrates Midgar and conspires with Avalanche HQ to steal the ultimate materia from the Shinra Electric Power Company.
The additional weapons, armor, accessories and summon materia can be obtained from the Gift Box on the main menu.
The weapon "Cacstar" can only be used in FF7R EPISODE INTERmission (Yuffie episode)
Intermission serves as a tantalizing tease of Yuffie's inevitable meeting with Final Fantasy 7's core cast, and an excellent reason to return to Midgar to experience her new exhilarating style of combat and entertaining side activities.