Heroes of Star Control: Origins
Pakiet dodatków Star Control Heroes wprowadza do Galactic Civilizations III rasy Tywom, Mowlings, Mu'Kay oraz Free Trandals. Wszystkie nowe główne frakcje obcych posiadają unikalnego lidera, projekty statków, muzykę i cechy, które odpowiadają danej rasie.
— Rasa Tywom — witajcie, najlepsi przyjaciele! Ci żółci, przypominający ślimaki obcy chcieliby się przytulić. Są oślizgli, więc nie masz ochoty na przytulasy — to jednak wszystko, czego tak naprawdę chcą. Przedstawiciele gatunku Tywom chcą się zaprzyjaźnić ze wszystkimi, co czyni z nich wspaniałych dyplomatów. Ich nieustanne pragnienie aprobaty daje im premię za każdą inną frakcję, której zdarzy się odwzajemniać ich uczucia.
— Rasa Mowlings — chwalmy potężnego Jeffa! Przedstawiciele gatunku Mowlings to małe, przypominające niedźwiedzie stworzenia, czczące tajemnicze bóstwo, które nazywają Jeffem. Szczerze mówiąc, bez niego są trochę zagubieni. Poświęcają więc swój czas na szukanie nowych sposobów na oddawanie mu czci. Rasa Mowlings posiada specjalne ulepszenie Świątynia Jeffa („Temple of Jeff”) — jedno na planetę — które zapewnia premie do wpływów i poparcia od Jeffa, w zamian za jego ochronę z orbity każdego z tych światów.
— Rasa Mu'Kay — witaj, członku federacji! Założyciele Federacji Gatunków Sprzymierzonych („Federation for Allied Species”), Mu'Kay, to inteligentne głowonogi, które żyją wyłącznie w środowisku wodnym. Naturalna inteligencja czyni ich doskonałymi badaczami, a uprzejmy (nawet jeśli od czasu do czasu protekcjonalny) sposób bycia sprzyja dyplomacji. No chyba, że jesteś rybą. Wtedy przygotuj się do bycia zjedzonym.
— Rasa Free Trandals — Free Trandals to wyzwolony gatunek, który wcześniej był więziony przez złowrogą SI znaną jako Overmind, wykorzystującą ich ciała do swoich niecnych celów. Teraz przedstawiciele gatunku Free Trandals pracują, aby uwolnić swoich braci i odbudować ich utraconą kulturę z pomocą tego, co im pozostało. Posiadając zaskakujące umiejętności w zakresie zaawansowanej technologii, rasa Free Trandals jest daleka od bezradności zarówno na polu walki, jak i poza nim. Być może nie posiadają już oni instynktu wojownika, jednak ich statki, choć nieliczne, są niezwykle skuteczne w walce z syntetycznymi i silikonowymi formami życia.