Villains of Star Control: Origins
Pakiet dodatków Villains of Star Control: Origins wprowadza do Galactic Civilizations III rasy Scryve, Phamysht, Xraki oraz Measured. Wszystkie nowe główne frakcje obcych posiadają unikalnego lidera, projekty statków, muzykę i cechy, które odpowiadają danej rasie.
— Rasa Measured — zezwolenie na zainicjowanie interakcji międzygatunkowej na poziomie A8 — przyznane. Measured to niezwykle biurokratyczna rasa inteligentnych koralowców, które kiedyś cieszyły się kwitnącą i bogatą cywilizacją, zanim zostały genetycznie zmodyfikowane przez Scryve'ów Teraz służą jako archiwiści Imperium Scryve'ów („Scryve Empire”) — jest to rola, do której nadają się jak nikt inny.
— Rasa Phamysht — dobrze Cię widzieć, mięśniaku! I tak, zdecydowanie chodzi im o Twoje M-I-Ę-S-O. Phamysht to rasa niezwykle uprzejmych kanibali, którzy uważają inne istoty za zasadniczo nie do zniesienia. Galaktyka to niechlujne miejsce, a oni są tu po to, by w końcu wnieść do niej trochę klasy i wyrafinowania — nawet jeśli oznacza to pożeranie pomniejszych ras do ostatniego przedstawiciela.
— Rasa Xraki — CHAOS. ENTROPIA. GŁÓD! Chociaż przez większość uważani są za fanatyczne potwory, przedstawiciele rasy Xraki nie zawsze byli tacy. Wywodzą się z innego wymiaru i zostali wpędzeni w szaleństwo przez niecną działalność Imperium Scryve'ów, którzy zamienili Xraki w swoje oddziały uderzeniowe.
— Scryve — wniosek o wydanie pozwolenia na istnienie: odrzucony! Scryve to rasa nieśmiertelnych, którzy nie zawsze byli złoczyńcami. Ich cywilizacja była niegdyś przepełniona idealizmem i nadzieją, ale straszne wydarzenia z biegiem czasu powoli wyniszczały ich i ich imperium, zamieniając dawne ideały w brutalną przemoc.