Geo-Political Simulator 2026 Edition
Every country and major multinational corporation are represented with their own variables and functions. The calculation and scenario engines include more than 150,000 facts and figures, 20,000 texts, and 12 hours of recorded dialog. An ultra-detailed and animated 3D map with vegetation, bodies of water, every border, regions, production facilities, and important strategic sites around the world become your playground.
The game combines management stages of economics, commerce, wargames, construction, espionage, simulation, and political influence and manipulation.
The game engine includes over 600 data elements for each of the 175 playable countries and calculates their changes in real time throughout the game based on players’ actions. Some examples include popularity ratings, political relations, and economic exchanges between countries. More than 3000 major worldwide companies are included along with their real world data.
The game offers the possibility to start the campaign at the beginning of 2026 or at the beginning of 2025, as either a leader or an opponent.
Both historical contexts are recreated with updated corresponding economic data (unemployment, inflation, budget, population, growth, currency rates,conflicts, financial agency ratings, Nobel Prizes…).
Various systems of censure practiced in the world are reproduced here: motion against the head of state and/or their government, vote by simple or absolute majority, dissolution of Parliament, vote of confidence on a legislative bill. As the head of state, the player must face these attacks led by the opposing party AI. Conversely, as the head of the opposition party, the player can attempt to bring down the regime to trigger new elections or take their place. Political influence and communication, the formation (or destruction) of political coalitions, are essential to emerge as the winner in these situations.
The ranking of the wealthy is constantly updated, and a scenario is devoted to the champions of the "bling".
As the head of a European Union country, the player can benefit from EU aid to strengthen their defense. You can go even further by trying to create a veritable European army by encouraging other countries to join the coalition.
The "War in Europe" scenario plunges the player into a military crisis in Europe after the US withdraws from NATO, and the Baltic countries are threatened with attack by Russia.