Modding Tool - Geo-Political Simulator 5
The modding tool add-on lets players create and play contexts and scenarios (mods), as well as share them with other users.
In January 2025, as the President of the United States, your goal is to annex Greenland, Canada, and Panama. Amid complex negotiations, international rivalries, and local resistance, every decision will shape the global balance of power. Strategy, diplomacy, and boldness will be essential to strengthen American influence and build a stronger America than ever before.
In the year 2028, the European Union has completely broken apart. Nearly all of its countries have left the organization after populist parties win national elections. Moreover, several states were created after some regions (such as Catalonia and Scotland) gained their independence. Take charge of the opposition party of various countries to try to build a new Europe.