GIGASWORD
Balance the weight of the GIGASWORD, battling between brain and brawn. Solve intricate puzzles, discover covert chambers, and slash through foes as Ezra fights to reach the top of the Nestrium and recover the God Crystal within.
Balance the weight of the GIGASWORD, battling between brain and brawn in this action-puzzle metroidvania where the might of the sword will determine all. As tensions rise in Thoenhart, a city plagued by famine and disease, the humans within set their hopes on a final solution: invade the ancient tower Nestrium, slay the Nocturne, and take the God Crystal, Gnosis, for themselves. Said to grant prosperity to those who wield it, Gnosis has been long sought after by humanity for generations.
Balance the Weight - The sword may be perfect for combat but you’ll find slaying isn’t its only use. Unlock doors, weigh down plates, and push blocks, relieving yourself the weight of the blade.
Olden Secrets - With cataclysm at the doorstep, travel the twisting forgotten halls of the Nestrium where hidden secrets lurk behind every nook, cranny, and hole in the wall.
Curb Demonic Ruination - Hack, slash, and dodge through ruthless demons, corrupted bosses, and bloodlusting fiends landing the killing blow, sending them back to the underworld.
Adapt, Innovate, Evolve - As you’re forced through traps, drops, and invincible foes, discover new abilities to aid in your journey such as Thunder Bolts, Crawling Sparks, Grappling Hooks, and more.
For Famine and Family - The city is on death's front door, cursing the heavens and looking for salvation. The Gnosis, protected, is a chance at prosperity and Ezra's one chance to bring peace to all!