GRAVEN
Gra została stworzona przez Slipgate Ironworks i współwydana przez 3D Realms oraz Fulqrum Publishing. Zespół składa się z weteranów społeczności Quake'a, weteranów 3D Realms, takich jak Chuck Jones (artysta stojący za wieloma słynnymi postaciami, w tym za większością modeli 3D w grach Half-Life i Duke Nukem 3D) i wielu innych członków.
Jesteś wiernym kapłanem zakonu Orthogonal, który został niesłusznie skazany na śmierć i budzi się na pokładzie dryfującej przez bagno łodzi. Nieznajomy odstawia Cię na ląd i przekazuje niejasne instrukcje wraz z tajemniczym kosturem i księgą. Idź, pobożny kapłanie, uśmierzaj cierpienie, demaskuj oszustów i niszcz nadprzyrodzone kreatury nawiedzające rzeczywistość.
Graven oznacza różnicę między tym, co zostało stworzone, a tym, co powstało w wyniku naturalnego procesu organicznego. To, co budzi poważne obawy w GRAVEN, to ingerowanie w wyjątki od tego organicznego procesu i to, co dzieje się, gdy ingeruje się w podstawowe elementy.