Hardspace: Shipbreaker - Digital Artbook
Complete your collection with the Hardspace: Shipbreaker Digital Artbook, a 182-page tribute to the stunning art of the game and the incredibly talented artists that crafted the universe, technology, and characters of the blue collar zero-g experience. Includes a foreword from the Game Director, Executive Producer, and Art Director.
From its origin as the game jam project Hello Collector to the final shipbreaker fantasy, discover how artists pushed the game’s concept and art further, worked hand-in-hand with other departments, and explored their cultural inspirations to create a whole new sci-fi franchise.
With never-before-seen sketches, concept art, 3D renders and much more, follow every step of the creation of a unique visual identity, from concept development, ship design, UI, cinematics, to props and tools design, and dive into the inspirations behind the characters humanizing the dangerous job of spaceship salvaging.