Hell Let Loose - Near Miss
This heavily dented M1 helmet carries the forceful and violent scars of battle including falling prey to a sniper’s headshot. Luckily, the round merely added another blemish and didn't penetrate the outer shell.
The M42 is a German fabric-covered helmet that’s seen better days. Battle damage from flying shrapnel and stray bullets ripped through the outer covering, exposing the dented protective layers beneath, nearly causing this infantry soldier to fall back in retreat.
Ravaged by war, this Soviet helmet shows the carnage of high speed shrapnel hurling through the air. Not missing a moment on the frontlines, this particular SSh-40 has rusted with the seasons.