GE Soldier Pack: Infantry Anti-Tank
This Soldier Pack includes an Anti-Tank Soldier Specialist. This soldier carries anti-tank gears such as mines and launchers which are sure to induce fear in all tankers.
The G43 is a hard-hitting semi-automatic rifle with a 10 round magazine for fast and easy reloads.
The Granatbüchse-39 is a grenade launching rifle converted from the Panzerbüchse-39 to enable the weapon to engage even heavy tanks. It uses a 7.92x94mm cartridge with a wooden bullet to launch a muzzle-loaded anti-tank grenade.
The C96 is the world's first effective semi-automatic handgun. When kept clean and well-oiled it is an effective handgun with a very good effective range.
The Tellermine is a large heavy Anti-Tank mine, when a vehicle drives over it and applies pressure to the mine it detonates, normally destroying the vehicle in the process.
This ingenious weapon is a thrown anti-tank mine. Stabilizing canvas fins are deployed right after it is thrown. The U.S. Army have found the mine useless in tests but our intelligence reports that they did not understand the correct throwing technique.
The ‘bucket automobile’ is a light multi-role armored car. It is robust and well liked by German infantry for whom it serves as fast transportation. It is armed with a single 7.92mm MG34 machinegun for defense.
The R75 is an army motorcycle used for quick transportation of troops or scouting. The motorcycle can be used to get one or two soldiers behind enemy positions for a surprise attack or reconnaissance.