GE Starter Pack
Great choice for any adrenaline-pumped soldier who prefers guerrilla warfare over a game of patience - machine gun fire, knife fights, and explosions; what more can you ask for?
The MP40 (or Maschinenpistole 40 as it is also known) is a fully-automatic submachine gun used by the German army. It fires a 9mm round giving it a controllable recoil and is a very effective weapon at close to medium ranges.
The tip of this projectile is made of lead to allow it to expand upon contact with soft tissue. This reduces the round's accuracy.
The standard German hand grenade. Twist the cap, pull the glass bead and throw. An experienced soldier can throw it 35-40 meters.
Also known as the bayonet/fighting knife 98k, no matter what you call it, it is an effective fighting knife as well as a tool knife. If you can get close enough to your target it is a silent and effective killer.