SU Soldier Pack: Infantry Anti-Tank
This Soldier Pack includes an Anti-Tank Soldier Specialist. This soldier carries anti-tank gears such as mines and launchers which are sure to induce fear in all tankers.
The SVT-40 is a Soviet semi-automatic rifle. It is a big improvement from the older SVT-38. It fires the hard-hitting 7.62x54mmR ammunition also found in most soviet rifles and machineguns.
The Ampulomet is a 125mm grenade launcher introduced in 1941 to give the infantry a weapon to fight tanks. It uses a special 12 gauge shotgun cartridge to launch a FBM-125 anti-tank grenade easily capable of penetrating 90mm of armor.
The TT-33 is a soviet semi-automatic pistol. As with most Russian designs it is simple to manufacture and easy to operate and maintain. It is a formidable weapon, with good penetration and effective range.
The TM-35 is a square metal cased Soviet anti-tank mine. When a vehicle drives over it and applies sufficient pressure, the main charge of several 200g blocks of TNT detonates usually destroying the vehicle.
The RPG-43 is a Soviet hand-held anti-tank grenade. It uses a very effective shaped charge HEAT warhead similar to the Panzerfaust. It can penetrate up to 75mm of steel armor making it very dangerous for enemy tank crew.
The GAZ-67 is a general purpose four-wheel drive vehicle used by the Soviet military. It’s main design has been copied from the American Willys ‘JEEP’. It serves the important role of immediate troop transportation.