US Soldier Pack: Infantry Assault
This Soldier pack includes an Assault Soldier Specialist, the absolute best for leading an assault in any combat situation. Leading an assault can be dangerous and flanking routes are needed. One of the vehicles included in this pack is a mobile spawn vehicle.
The M1/M2 carbine is a lightweight, easy-to-use carbine issued to infantry. It has been converted from M1 to M2 with ‘select fire’ enabling both full-automatic as well as semi-automatic firing mode.
The American Soldier's trusty sidekick. Good for cutting things open and poking holes in enemies. Silent and deadly, but you need to get really close to use it.
The Mk 2 hand grenade (also known as the pineapple grenade) is a fragmentation hand grenade issued to US armed forces. It can be thrown around 30-35 yards by an experienced soldier.
The ‘Deuce and a Half’ or ‘Jimmy’ as the soldiers call this truck, forms the backbone of the U.S. Army. This vehicle is used to quickly deploy troops anywhere on the battlefield. Because it is unprotected, it should not be taken too close to the enemy.
This small four-wheel drive utility vehicle is used for transportation for all infantry. It is armed with the M1919 light machinegun for defense against infantry. The vehicle is fast and reliable even in rough terrain.