Hue
Hue is a vibrant, award-winning puzzle-adventure, where you alter the world by changing its background colour.
You explore a dangerous grey land, unearthing coloured fragments on a journey to find your missing mother.
As obstacles match the background, they disappear, creating new and exciting puzzles - full of peril, mystery… and colours unseen.
Overall, the game is amazing. Beautiful and brilliant, sophisticated and simple, challenging and compelling.
It's a slow starter, but give it a chance and Hue blossoms into a stunning, fun, yet challenging puzzle game with some quick platforming to break it up.
A colourful new puzzle idea used to its full potential in terms of gameplay and, surprisingly, storytelling.
While definitely drawing inspiration from other games, Hue really shines bright as an example of a puzzle platformer done right.