What is Illuvium?
Illuvium is an immersive game set on a mysterious alien world. As a stranded civilian turned Ranger, your mission is to navigate treacherous terrains, capture exotic creatures known as Illuvials, and harness resources to repair your ship for the journey home. Beyond a single game, Illuvium is part of an expansive ecosystem where progress and items carry over into our other games. This interconnected universe allows for a more rewarding experience where nothing you earn or learn goes to waste, reducing the learning curve and enhancing your gameplay with each new adventure.
Illuvium: Overworld is a third-person adventure that invites you into a world of discovery and danger. Step into the boots of a Ranger, exploring every corner of an alien planet, capturing powerful creatures known as Illuvials, and collecting valuable resources. You aim to level up, grow stronger and smarter, and prepare your team for bigger challenges.
Illuvium: Arena offers a change of pace with its tactical battles that feel like you’re directing an action-packed movie. It's all about the strategy - figuring out the best ways to win against AI in a relaxed setting or against other players in a competitive match.
Because both games are connected, the creatures you capture in the Overworld become your team in Arena, and your success in the Arena boosts your team, making your return to the Overworld adventures even more thrilling. The stronger you get in one game, the stronger you'll be in the other.
Illuvials are the powerful and diverse creatures you'll encounter on your journey through the alien world of Illuvium. When you capture an Illuvial, it becomes a part of your growing team, ready to be deployed into action, helping you tackle and defeat stronger foes throughout the game.
In "Illuvium: Arena," your collected Illuvials become your champions, leading the charge as you formulate and execute your battle strategies. As the Illuvium universe expands with more games, your Illuvials will be central to your experiences, bringing depth and continuity to every new challenge you face. They are more than just collectables; they are your allies across every frontier of the Illuvium universe.
We believe the best game experiences are forged with the community at the helm. That's why we not only actively seek out your feedback but also empower you to help steer the course of Illuvium. Join our Discord, pitch your ideas in the forum, and be part of the decision-making through our community-elected council. This council plays a pivotal role in determining the game's direction, ensuring that player voices aren't just heard—they're part of the command that shapes our world.
Currently, we're refining features for Open Beta, rolling out new updates and addressing bugs.
We aim to expand accessibility to as many countries as possible. If your country isn't supported, we're likely working on it.
We envision a unified gaming experience. Actions in one game reflect in others. Capture an Illuvial in the Overworld, and it becomes usable in our Autobattler or tradable with other players.
In our present version, game assets are not interconnected. Blockchain, NFT, or cryptocurrency aren't required. Once we connect our games, we aim to provide a seamless integration for all players.